sâmbătă, septembrie 23, 2006

Aglomerare pe piata instrumentelor de masura online

Daca acum doua saptamani aparea un comunicat de presa despre statistics.ro iata ca astazi am primit prin intermediul comunicatedepresa.ro vestea despre www.analizatrafic.ro

Ce zic ei in comunicat: "Spre deosebire de site-urile de profil din Romania, statisticile furnizare de AnalizaTrafic.ro sunt private, numai proprietarul site-ului avand acces la ele. De asemenea, o alta caracteristica importanta este faptul ca utilizatorii acestui serviciu nu trebuie sa afiseze nici un logo AnalizaTrafic.ro pe site-ul pe care doresc sa-l monitorizeze."

Cine sunt: "Outside Software SRL este o companie romaneasca de software creata cu intentia de a furniza servicii de calitate la preturi atractive. Membri echipei de la Outside Software au o experienta de cel putin 5 ani in dezvoltarea de aplicatii complete pentru internet, solutii scalabile cu sisteme de baze de date, aplicatii complexe pentru sistemele Windows si nu numai. "

Comentarii: Mie personal mi se pare neinspirat numele de outside si cu atat mai dubios AnalizaTrafic.ro . Chiar daca unealta dezvoltata de ei ofera doar statistici private, poate mai user friendly, mai evoluate sau mai destepte decat Trafic.ro sau T3 alegerea numelui nu poate decat sa-i pozitioneze in categoria "me too / no imagination", sau altfel spus sonys, panasoanic, ardidas. Nota bene: spun "poate" pentru ca nu studiat daca aduc cu adevarat la nivel tehnologic ceva suplimentar, insa la nivel de marketing cu siguranta nu.

2 comentarii:

Anonim spunea...

In primul rand multumesc pentru atentia acordata. In al doilea rand trebuie sa-ti dau dreptate in ceea ce priveste numele de Outside Software. Cand am infiintat firma, aveam nevoie doar de un nume in acte si atata tot, nu aveam nici un plan de marketing.
In ceea ce priveste AnalizaTrafic.ro, indraznesc sa te contrazic. Nu sunt de acord cu faptul ca din moment ce exista deja un serviciu dintr-o anumita categorie pe piata, gata ... ar trebui sa spunem ca piata este inchisa. Din contra, cu cat mai multe servicii cu atat mai bine ... acum utilizatorii web din Romania au inca o optiune la un asemenea serviciu. Este asa de grav lucrul asta?

Ciprian Stăvar spunea...

Florentin,

Iata argumentele mele:
1. NUME. Ai dreptate cu numele firmei. Acelasi lucru l-am patit si eu. Dupa care am fost nevoit sa reiau nameingul si sa mai mdreg busuiocu. Chiar si asa inca nu conteaza numele micii mele firme de consultanta, dar il am in vedere.

2. Despre serviciu. Ideea este ca traim intr-o tara libera si economie de piata (cel putin asa vreau sa cred). Tocmai de aceea avem si competitie. Eu nu spun ca nu mai este loc pentru alte servicii cu atat mai mult cu cat acestea pot aduce lucruri noi. Ceea ce am comentat eu a fost tot namimg-ul si RISCUL ca piata sa va rejecteze tocmai din acest motiv, fara sa mai aiba rabdarea sa verifice daca produsul vostru este superior sau nu.
3. In ambele cazuri vorbeam din punct de vedere marketing si nu tehnologie. Insa repet concluzia: degeaba produsul (poate?! - n-am verificat) fi mai bun decat competitia daca marketingul lui este prost (incepand cu numele).

Anyway, MULT SUCCES.