marți, noiembrie 07, 2006

Publicitate online: Overlayer - practici criticabile

Overlayerele, abica bannerele care se suprapun peste continutul siteului sunt solicitate de advertiseri mizand pe un impact mai ridicat fata de cele de 728x90. Acest tip de banner este insa foarte intrusiv si nu de putine ori se suprapune peste spatiile de 728x90 atragand clickul pentru inchiderea bannerului, vizitatotul fiind interesat de continut si nu de reclama.

Din pacate, practica defectuoasa se regaseste atat la nivel de constructie a bannerelor cat si la nivel de configurare in adserver, ceea ce duce la rapoarte eronate, clickurile de inchidere fiind monitorizate ca valide. Si mai grav este cand masca transparenta de overlayer ramane pe ecran si se "fura" clickuri din intentia de navigare a vizitatorului pe linkurile de continut.

Aceasta practica este cu atat mai mult paguboasa cu cat majorarile pentru overlayer sunt cuprinse intre 50% si 100% fata de pretul rate card la 728x90.

Procedura fireasca ar fi ca overlayerul sa fie servit din spatiul de 728x90, sa aiba buton de inchidere, retragandu-se astfel in leaderboard, sa nu se contorizeze clickurile de inchidere si de asemenea masca sa fie stearsa la inchidere.

Curios insa ca furnizorii care refuza practicile neortodoxe pierd pe de o parte timp incercand sa explice ce este gresit in abordare si apoi pierd comenzi de la clientii ce nu inteleg mica-mare pacaleala.

Curiozitatea mea este daca reuniti sub o asociatie (de ex. IAB Romania) furnizorii vor reusi pe de o parte sa accepte principii de best practice si apoi chiar sa le promoveze in randul clientilor. Vom vedea.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Cu siguranta vor reusi sa faca acest lucru. Din cate stiu, este tehnic posibil realizarea unui banner pentru a vedea in care zona s-au facut click-urile. Oricum, un front comun, are mult mai multe sanse.
Cred ca IAB are international astfel de studii.
Daca acestea nu sunt suficiente, se pot face si in Romania.

Anonim spunea...

Intr-adevar, tehnic click-urile de "close" pot fi contorizate diferit decat cele autentice. Bannerele overlayer lucrate de noi la Interactivision intotdeauna au fost curate si non-intrusive, fara regiuni blank clickabile. Ne mandrim cu o tehnica curata de lucru si avem si noroc de parteneri care stiu sa configureze Adservere..

In general clientii nu stiu ce sa ceara - click-uri pe termen scurt sau "brand sanity" pe termen lung. Am scris de cateva ori pe blogul meu despre asemenea atitudini care nu fac decat rau unui brand dar si publisherilor pe ale caror site-uri apar reclamele respective.

IAB ar putea sa educe clientii sa ceara de la creativi si de la agentii lucruri corecte astfel incat sa nu le creeze deservicii de brand pe termen lung.

Ciprian Stăvar spunea...

Ecouri pozitive la overlayere negative.

Ma bucur sa gasesc pe Hotnews.ro comentarii despre overlayerele enervante. Iata
aici