miercuri, iunie 27, 2007

Publicitatea online va atrage inca 1 milion de euro in 2007

Boom in publicitatea online romaneasca

Campania pentru pensii private, asa numitul pilon II, va aduce cel putin un milion de euro (rate-card) catre media online.

Bugetul total estimat pe care il vor aloca operatorii de pensii private se situeaza in jurul cifrei de 30 de milioane de euro pentru perioada august-noiembrie 2007 dupa cum anunta Business Standard.

Statul taie bugetul...

Campania de informare pe banii statului va avea un buget pentru publicitate de doar 100.000 de dolari, cum anunta si Wall Street. Reducerea bugetului este unul dintre motivele pentru care agentia McCann Erickson a renuntat la in a mai implementa campania castigata in urma unui pitch. Ziarul Financiar anunta anul trecut un buget de 3 milioane de euro pentru campania de informare si promovare a pensiilor private. Acum au rams doar aproximativ 75 de mii :(

..in schimb operatorii pluseaza

"Compania Omniasig Pensii Private mizeaza tot pe o campanie comuna si a anuntat o investitie initiala pe piata pensiilor private de peste 10 milioane de euro. Din aceasta suma, 5,5 milioane de euro reprezinta capitalul social, iar peste un milion de euro va fi alocat campaniei de promovare, realizata impreuna cu agentia Odissey" mentioneaza Business Standard.

ING vizeaza un market share de 33% prin atragerea a un milion de aplicanti. Un milion de pensionari noi la ING pentru care se va arunca in lupta un buget de 1 milion de euro. Tot ING estimeaza un numar de 100.000 de agenti care vor colecta "aplicatiile" dintre care ei vor avea in jur de 20.000 de agneti. Bugetul de comunicare, include si pilonul III, care ste deja activ prin publicitatea online prin bannere pe principalele siteuri romanesti. ZF ofera mai multe detalii despre campania de publicitate a ING.

Publicul tinta vizat: 18-25 de ani

Publicul tinta vizat are exat profilul internautului (va varsta) 18-35 de ani. De aici si un procent ridicat alocat pe publicitate online: 10-15%. In conditia in care bugetul total la net ar fi de doar 10 milioane de euro, ar insemna ca pe online se va consuma in cel mai pesimist caz peste un milion. Ce fac insa retelele de publicitate online pentru a atrage aceste bugete si pentru a le consuma eficient? Grea intrebare. De fapt raspunsul este unul greu. Cert este ca au aparut zeci de bloguri care dezbat si colecteaza informatii referitoare la pensiile private, pregatindu-se in special pentru campaniile pe Google, dar probabil si pentru a vinde bannere, de capul lor sau inrolate intr-o retea.

Zeci de siteuri despre pensii private

Cautarile pe Google dupa cuvinte de genul pensie, pensii, pensii private etc ne releva zeci de siteuri pe aceasta tema. Este deja o problema in a mai gasi un domeniu liber care sa contina cuvantul pensie sau penii. Iata cateva exemple:
www.pensii-private.eu
www.pensiiprivate.org
www.pensie-privata.ro
www.pensii-private.net
www.pensii-private.info
www.pensiaprivata.com care nu stiu de ce pare de fapt acelasi lucru cu sitel anterior

Oricum, voi reveni sa scriu despre pensiile private si campaniile de promovare care se arata la orizont.

Un comentariu:

Anonim spunea...

poate folosesc amandoua site-urile produsul extraordinar joomla opensource ceea ce nu este nici rau nici bine;
din 10 site-uri pensii private in acest moment 8 sunt construite pe acelasi joomla insa design diferit,