miercuri, mai 14, 2008

Succes trilulilu vs. 220

De ce Trilulilu.ro a devansat 220.ro si cat de mult va ramane in urma apropo.ro

Astazi cand toata lumea vorbeste despre trilulilu.ro si noua evaluare pe care ne-o propun proprietarii: 2,5 milioane de euro, ar fi interesant de analizat piata de video sharing din prisma marelui invins si anume 220.ro .

Proiectul 220.ro, controlat de NCH si demarat in aug-oct 2006, avea cel putin sase luni avans fata de trilulilu.ro. Acum are un handicat de 3/5 in ceea ce priveste traficul si probabil sta la fel de prost (proportional) la capitolul useri inregistrati sau la "materialul" pus la comun.

Intrebarea fireasca este urmatoarea: ce i-a lipsit lui 220.ro sa se impuna? Sau invers, ce au in plus crocodiul si piticul verde? Pentru ca de la anuntarea primei investitii de 100.000 euro este clar ce au in plus: atentia publicului si a pietei. Atentie sustinuta de campania de PR privind noua "mutare" financiara. De fapt siteul se autoevalueaza, isi creste cota si netezeste astfel drumul pentru noua miscare de peste 6 luni sau 1 an. S-a ridicat astfel stacheta si daca pana acum vizau locul 5 in top trafic siteuri romanesti, noua tinta este locul 1.

Intrebarea ramane

Sa fie vorba de tehnologie? Sa fie vorba de concept (care concept ?)... Sau este vorba de oameni, de dedicare si de modul in care a fost inteles UGC si mai mult, s-a si aplicat. Pentru ca, pe cat este de indragit acum trilulilu.ro, pe atat a fost hulit la lansare in ian-feb 2007.

Daca 220.ro mai incearca sa tina trena leaderului, nu acelasi lucru il putem spune despre apropo.ro, care se doreste un trilulilu si mai mult decat atat. Apropo.ro nu este doar o platofma de video sharing ci o intreaga colectie de features de comunitate, horoscoape si ... de toate pentru toti. Adica exact tipul de portal cu mult prea multe features pentru userii noi, care au deja alte optiuni consacrate, pentru a putea atrage trafic (sunt la acelasi nivel - Trafic.ro - din august 2006, ba chiar au scazut usor).

Sa fie raspunsul la intrebare secretul profesional al lui Sergiu Biris? La intrebarea referitoare la continutul original, Sergiu dadea raspunsul prognozat: care continut original?
Comentariul lui: Oros Liviu (10 aprilie 2008 13:20)
Salut, sunt curios daca ai statistici pe continutul original. In ce masura, utilizatorii posteaza continut propriu si nu filme,fotografii sau melodii de pe youtube sau alte surse internationale.
Comentariul lui: Sergiu Biriş (10 aprilie 2008 14:19)
Liviu, avem statistici însă procentul este foarte mic comparativ cu restul fişierelor uploadate. Situaţia e valabilă şi pentru majoritatea site-urilor care urmează acelaşi model.

[sursa Daily Business, comentarii articol: Biris, Trilulilu - Cine crede ca investitiile in online s-au terminat va avea surprize]

Anyway, cine stie, poate ne va raspunde chiar Sergiu. Si poate vom afla si cat castiga din publicitate online amicii crocodilului (verde? / francez ?).

Resurse:
comunicatul de presa (format *.pdf)
Mai multe despre Alexis Bonte la www.linkedin.com/in/alexisbonte

8 comentarii:

dan spunea...

Nu cred ca exista termen de comparatie intre cele doua site-uri. Daca ma gandesc bine o singura data am intrat pe 220.ro si dupa aceea nu m-a mai interesat.Fiecare are dreptul la propria opinie, insa ce conteaza cel mai mult nu sunt parerile oamenilor, doar rezultatele.

Ciprian Stavar spunea...

Dan,

Iata ca raspunzi la intrebarea mea. Eu NU tin partea lui 220.ro ci spuneam ca pe acelasi concept de video sharing, cei de la trilulilu.ro au stiu sa exploateze mai eficient platfoma. Mult mai eficient. Deci, da conteaza rezultatele, dar haide sa incercam sa invatam ceva din fenomenul de online.

Mihai Dragan spunea...

Parerea mea este ca e vorba de focus. Sergiu nu au fugit acolo unde au vazut banii. Au facut ceva cu pasiune, continuu si constant.

NCH a turnat bani dar nu a alimentat 220 cu interes. 220.ro este o fabrica de bani si transpira acest lucru.

PS: parca titlul blogului tau era altul :)

Ciprian Stavar spunea...

Mihai, Poate pentru ca sunt orele inaintate... ce vrei sa spui ca era alt titlu la blog? Thx. in avans pentru lamuriri.

ditoiu spunea...

220.ro nu a fost conceput un site de videosharing(in 2003 ce-i drept).

A fost un site care avea ca pilon un personaj : mangafaua.

Mangafaua s-a dus pe alte meleaguri.

www.220.ro l-a avut ca model pe www.wtfpeople.com iar trilulilu pe youtube.

pe 220.ro nu poti urca muzica, pe trilulilu.ro da .

etc .

ditoiu spunea...

completare. pozitionarea 220.ro :

Daca esti martorul unui eveniment inedit sau ai facut o farsa, pune filmul pe site si apoi trimite link-ul prietenilor tai.

pozitionare trilulilu:
Trilulilu este primul site romanesc de sharing (partajare de fisiere) video, imagini si audio.

In spatele Trilulilu este o gasca de tineri dinamici. A intra in comunitatea Trilulilu inseamna a intra in gasca, a trai povestea Trilulilu, a fi la pertu cu oricare dintre membri Trilulilu.

http://www.trilulilu.ro/despre-trilulilu

Ciprian Stavar spunea...

Ditzi, interesnt ce spui tu. Referitor la pozitionare. Acum eu intreb: este cazul ca 220 sa schimbe putin pozitia? Il consideri un proiect de succes? Poate gasi 220 un alt loc inca neocupat pe .ro?

dan33gopo spunea...

nu cred ca e vorba de tehnologie si nici de dedicatie. pe trilulilu sunt tone de materiale fara drept de autor. asta o sa fie o problema pt ei mai tarziu.