Noul "motor" de cautare de la MediaPro Interactiv este o gaselnita pentru a atrage atentia asupra grupului. In incercarea de a se "pozitiona" ca cel mai important grup de media pe Internet, pentru a putea participa mai activ la impartirea bugetelor pe online in 2009, Orlando si echipa face miscarea interesanta si apasa pe butoanele rumorii. Nu stiu daca l-au citit pe Mark Hughes, dar testeaza buzz marketingul pe ideea David vs. Goliat (Goliath).
Bravo lor si felicitari pentru efort, transpiratie si banii investiti. Nu stiu daca aceasta miscare le va asigura succesul, insa cu siguranta este un bun motiv in plus pentru a se lauda in fata agentiilor sau clientilor. Ar putea avea chiar succes pe o piata needucata. Clienti de publicitate ce cumpara bannere la kilogram. Dar asta este o alta poveste.
Despre esecul prognozat au scris Alex Brie si Dorin Boerescu, motiv pentru care am sa arunc alta lumina asupra urmarilor acestui demers: lansarea la apa a unui proiect ambitios de dragul ambitiei.
UNU. In primul rand mici sau marii antreprenori din .ro vor continua sa se arunce cu capul inainte in proiecte diverse, moarte din start, doar de dragul imitatiei si incurajati ca si altii, vezi MPI, risca si ... Canci. Nu va castiga, decat in imagine. Ori, repet, acesta este si motivul ascuns al lansarii. Deci in continuare foarte mult efort depus in van, iar proiectele de care are nevoie netul romanesc vor ramane in continuare nescrise.
DOI. Google.ro nu este numai despre search. Este despre business. Iar lupta de competitie nu va fi doar cu Google ci cu toate siteurile romanesti care folosesc AdSense si castiga, mult, putin. Aceste mii de siteuri si bloguri vor mai avea de asteptat pana cand MPI le va oferi o alternativa la Google. Pana atunci vor fi aliati in tabara marelui G.
TREI. Relevanta si loialitate. Da, am testat si eu okidoki.ro . Chiar va recomand sa o faceti. Pentru ca s-ar putea sa fiti dezamagiti de rezultate si va mai dura mult pana la a doua incercare. De fapt euforia lansarii si sutele de mii de cautari anuntate de Orlando (o cautare pe secunda, 60 pe minut, 3600 pe ora, 86400 pe zi etc) sunt teste ale celor din industrie. Intrebarea este cand va face cineva switch si cati.
PATRU. Credeti ca G doarme? Nope. Face bani. Tot mai multi. Pana la relevanta, probabil ca MPI va insista in a scoate rapid bani din publicitate. Si tare mi-e teama ca vom vedea din ianuarie 2009 bannere pe okidoki. Ceea ce ar reprezenta sfarsitul. Ah, nu spun ca il vor inchide. Nu au renuntat inca la proiecte vechi care abia se tin pe picioare. Dar va intra in lista lunga de siteuri pe care se vand bannere sau clickuri.
Anyway, probabil ca obiectivul de a atrage mai multi bani din online pe 2009 va fi realizat. So? Va fi un succes sau esec okidoki.ro ? Depinde din ce punct de vedere. Eu le doresc succes si sa ne reauzim cu bine.
Credits: photo by wikipedia.org
David y Goliat de Caravaggio
http://es.wikipedia.org/wiki/Goliat
vineri, decembrie 05, 2008
Ce vrea okidoki.ro de la noi?
Publicat de
Ciprian Stăvar
la
6:37 p.m.
Etichete:
Marketing în România,
piata locala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
3 comentarii:
Excelenta insemnare!
foarte bine spus. chiar nu ma gandisem la scopul pur publicitar al lansarii
Alex, Iata ca au si inceput campania, in Business Magazin:
http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/new-media/si-noi-vrem-sa-batem-google.html?5540;3627121
Trimiteți un comentariu