După întâlnirea Web Club din 29 aprilie s-au închis spiritele între susținătorii extremiști și cei moderați ai "online"-ului în punct ro. Pe de o parte se discută despre "eficiența" mediului online, pe de alta despre susținerea acestuia în lupta cu... aici nu prea înțeleg unde este dușmanul.
1. EFICIENȚA ÎN ONLINE. Nu putem vorbi despre Internet ca un mediu eficient pentru publicitate, din păcate! Pentru că eficiența este despre rezultatele unei acțiuni, ori Internetul este doar un mediu, canal sau unealtă. Este un ciocan eficient pentru a bătutul de cuie?! Nu prea. Pentru că ciocanul, de felul lui, stă singur sau cu cleștele în lada de cuie. Nu lovește de la sine putere. Mai este nevoie de o mână sigură și puternică pentru a crea cadrul de eficiență. Dar chiar și mâna respectivă poate să lovească peste deștele (sic) care țin cuiul. Mai este nevoie deci de precizie care este dată probabil de atenție, experiență etc.
Putem compara în eficiență două vehicule media? Print vs. Internet? Nu prea. Pe de o parte eficiența, cum este definită și la dicționar, ține de rezultatele scontate, dorite pozitive. Ori pentru acestea este nevoie de acțiuni de genul planificare, creație, inovație, cumpărare de spațiu media, optimizare și altele. Poți avea acțiuni și campanii publicitare eficiente și pe print și pe online, la fel de bine cum poți avea rezultate dezastruoase pe ambele medii.
2. DEFICIENȚA. Putem, din păcate, să vorbim cu certitudine despre deficiența mediului online românesc. Pentru că aici intră și atitudinea și acțiunile oamenilor care oferă servicii către companii doritoare de comunicare și publicitate interactivă. Vorbeam într-un articol anterior despre problemele pieței de online din .ro Toate cele zece puncte menționate acolo contribuie la deficiență.
Concluzia este că nu poți nici argumenta și nici reproșa unui advertiser că nu utilizează Internetul (oricum , decizia și bugetul îi aparțin)... cu atât mai puțin cu cât nu ai o propunere concretă, măsurabilă, argumentată și cu asigurarea că rezultatele nu vor fi doar pe hârtie și la nivel de discurs.
marți, mai 05, 2009
Internetul - intre eficienta si deficienta
Publicat de
Ciprian Stăvar
la
9:44 a.m.
Etichete:
marketing 24/7,
publicitate online
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Un comentariu:
Salut Ciprian,
I couldn’t agree more with "...argumentată și cu asigurarea că rezultatele nu vor fi doar pe hârtie și la nivel de discurs."
Am trecut prin experienta prezentata mai sus. De la primul email si pana la semnarea contractului au trecut aprox. 6 luni. Studii de caz, beneficii, optiunii, etc. Toate prezentate pe hartie.
Interesant este ca nu am avut o intalnire.
Cheers ;)
Trimiteți un comentariu