sâmbătă, septembrie 16, 2006

Ce mai circula pe net

Iata ce mai circula pe net, sub forma de mesaj dar si document atasat. Voi ati primit?
In rest no comment.
>>>

Cu bannerul la arat
Sau 7 lucuri simple despre publicitatea online prin bannere

Esti unul dintre cei 5,5 milioane de romani care foloseste Internetul.
Felicitari. Suntem alaturi de tine.

Si noi ne-am saturat de bannerele care iti ocupa jumatate de ecran, de bannerele care se deschid fara voie, de linkurile ascunse, de clickurile furate si de paginile care nu iti spun nimic dupa ce le deschizi, de acelasi si acelasi banner pe care il ignoram pentru ca ne duce la pagini care nu ne spun nimic despre produsul promovat. Vrem ca si tine un internet romanesc curat, de mare viteza, siteuri care sa se incarce rapid, care sa contina informatia sau divertismentul cautat, vrem ca retina noastra sa nu mai fie agresata de culori si flash-uri fara rost. Vrem sa nu mai primim spam.

Daca si tu te-i saturat sa fi agresat online haide sa-i invatam pe publicitari (agentii sau clienti de publicitate) 7 lucruri simple despre publicitatea online:

1. Am vazut reclama de 3 sau 6 ori. Nu ma intereseaza. Nu mi-o mai arata. Ma enerveaza. Am sa o ignor mai departe si nici nu voi cumpara produsul tau si nici pe siteul unde am vazut-o nu o sa mai intru. Am sa inchis browserul in acest moment.

2. Nu sunt in Romania. Nu pot sa cumpar produsul tau. De ce te obosesti sa fi al 2789-lea mesaj publicitar din ziua de azi cand sti foarte bine ca nu pot sa cumpar nimic de la tine. Adio. Si nu mi-l arata si maine.

3. Nu m-ai convins. Poate este cazul sa schimbi mesajul. Comunicarea este perceptie. Nu te gandi la ce vrei sa-mi spui tu. Gandeste-te la ce voi intelege eu. Testeaza bannerul inainte. Daca nu face mai nimeni clic pe el de ce insisti? Schimba-l. Poate voi intelege daca imi spui altfel.

4. Bannerul tau este si urat. M-am saturat de mizeria de pe strazi, de mizeria din metoru, de mizeria de pe marginea drumului, de mizeria din politica si din securitate, de mizeria umana, nici in lumea online nu scap de kitch? Simplu este mai frumos. Exprima-te liber dar nu ma deranja pe mine. Intelege democratia.

5. Nu ma gandesc la servici, nici la scoala, nici la afaceri si nici la masina pe care o sa mi-o cumpar peste 6 luni. De ce vrei sa vorbim despre aceste lucruri? Nu este nici momentul si nici locul. Punct.

6. OK. M-ai convins sa fac clic pe bannerul tau. De ce nu imi spui atunci rapid mai multe despre ce vrei sa-mi oferi? De ce ma trimiti pe pagina de homepage si ma lasi pe mine sa caut dupa informatia relevanta. Nu ai auzit de landing page? Nu ai auzit de formulare de contact? Consideri ca timpul meu nu este pretios si trebuie sa incarc 10 pagini pana ajung sa aflu cat costa sau cum pot sa cumpar produsul?

7. Mi-am dat datele de contact pentru a primi informatii despre produsul x. De ce vrei sa-mi vari pe gat produsele y,z,a,b,c,d etc ? Promit ca nu voi mai face clic pe nici un banner. Le voi ignora pe toate.


CEI 7 DACA:

1. Daca tu crezi ca aceste 7 lucuri simple vor face internetul romanesc mai curat atunci trimite mesajul mai departe.

2. Daca esti cumva implicat in industria de media si publicitate atunci reflecteaza si comenteaza cele 7 afirmatii de mai sus in cele 7 saptamani care urmeaza. In fiecare saptamana esti invitat sa comentezi pe siteul sau blogul tau una dintre afirmatii.

3. Daca ai primit mesajul din greseala uita-te cu atentie la cine ti l-a trimis si atrage-i atentia ca ai primit "spam".

4. Daca ai primit mesajul de la un prieten pe adresa de companie unde nu poti primi asemenea mesaje atragei atentia pentru a evita pe viitor aceste incoveniente.

5. Daca esti de acord cu una sau mai multe din afirmatiile de mai sus atunci trimite mai departe mesajul, daca nu incalci cele doua recomandari de mai sus.

6. Daca esti creativ si vrei sa susti miscarea pentru un internet mai curat atunci iesi cu bannerul
la arat, gaseste mesaje si creeaza bannere care sa promoveze lucrurile simple de mai sus.

7. Daca ai citit pana aici si nu te-a convis nimic, ignora acest mesaj si iarta excesul de zel al celui care ti l-a trimis pe mail sau l-a postat pe o pagina de web. A vrut doar sa faca curat pe internetul romanesc. Scuze si viata sanatoasa.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Subscriu manifestului. Si public pe my blog. Poate asa va fi citit de clientii agentiilor de online.

Anonim spunea...

Sunt de acord cu cele spuse, dar e putin mai complicat de explicat unui client diferite lucruri.
Din punct de vedere media pot limita bannerele ca sa nu devina deranjante. Il pot limita pe Romania (si o fac).
Acum sa trecem la detalii:
1) dupa cate afisari devine un banner ineficient ?
2) cum vad utilizatorii romani publicitatea pe internet si care formate sunt mai deranjante ?
3) recomand schimbarea bannerului da la o campanie la alta, de la o luna la alta. Incercam sa folosim mai multe variante de banner. Dar nu am statistici ca sa recomand 2 formate diferite (deci doua bannere diferite) sau 5 variante de banner.
Nu ma astept sa primesc o reteta exacta. Dar vreau sa am niste statistici pentru a sprijini afirmatiile pe care le fac. Am statisticile de la IAB, dar se aplica in Romania ?

Anonim spunea...

subscriu si eu manifestului. Interesant ca, paralel, si eu scriu despre publicitatea asta care uneori este suparatoare!

Anonim spunea...

Hmm.. eu ieri i-am scris unui om de marketing despre bannerul sau al carui buton de "close" nu functiona!! Incredibil.. Este foarte intersant cum observi pe de o parte bugete mici-mici si pe de alta parte bani aruncati aiurea pe campanii care aduc deservicii, chiar. Foarte bune observatiile!