marți, iunie 26, 2007

Publicitate online si 2 milioane de euro pentru AdEvolution

Piata de publicitate online a atins 4 milioane in primele 6 luni

Aceasta este concluzia lui Val Voicu de la AdEvolution, daca luam in considerare afirmatia ca a atras in 6 luni 2 milioane de euro, ceea ce reprezinta o cota de piata de 50%.

Declaratia lui Val nu se opreste aici, el insistand asupra unei tinte de market share de 60-65% pana la finele anului 2007, pentru a fi in ton cu declaratia de anul trecut cand spunea ca isi doreste 70% din piata.

Publicitatea online prin Google AdWords blamata de Voicu

Val considera ca Google AdWords nu reuseste sa atraga decat campanii si companii cu bugete mici, dand exemplu, in stilul caracteristic: " Vorbim de o companie mică să-i zicem “John şi fiul” care vinde anvelope la colţul străzii. Astfel de companii nu sunt interesate de branding ci vor doar ca lumea să ştie că ei există şi că vând cauciucuri [...]. Pe CNN şi Forbes.com n-o să vezi anunţuri Google" . Declaratia completa o gasiti in interviul din AdPlayers in care Val Voicu estimeaza anul acesta un volum media intre 8 si 9 milioane de euro atrase de publicitatea online.

Cat este piata de publicitate online ?

Intrebare fireasca: Pana la urma cat este piata de publicitate online in primele 6 luni ? Date neoficiale, de la principalul competitor al lui AdEvolution, ar arata ca si acesta (Netbridge) a depasit nivelul de 2 miliaone de euro in primele 6 luni. Automat l-ar situa cu alti 50% din piata, fara a mai ramane loc in placinta de market share pentru celelalte companii ce tranzactioneaza media online.

Cum s-ar rezolva problema bugetelor si a declaratiilor

Propusesem in cadrul asociatie companiilor romanesti implicate in online o modalitate de declarare, la nivel de rate-card, a volumelor atrase de fiecare retea. Intr-o prima faza declaratia, pe propria raspundere, ar da detalii la nivel de volume consumate pe industrii, oferind premiza pentru date referioate la consumul per advertiser.

Dar cum si otetul (fie el din mere) se face incet, probabil ca tot asa vom putea sa ne bazam pe afirmatii reale despre piata de publicitate online din Romania. Pana atunci, pofta in cui.

[update] Fiecare declaratie referioare la piata de publicitate online si in special la bugete atrage dupa sine val-uri
Vivi aici
Iulian Toma aici
Cristian Chereches aici
si lista e deschisa...

Un comentariu:

Anonim spunea...

"Pe CNN şi Forbes.com n-o să vezi anunţuri Google"

Stai un pic ca avem o problema. Daca nu vezi pe ele reclama nu inseamna ca nu-si fac reclama prin adwords.

Ia uite primele 100 de locuri sunt ocupate de domenii CNN sau wikipedia.

Firmele mari deobicei isi fac reclama prin adwords dar bineinteles ca nu o folosesc ca instrument de branding.