luni, mai 05, 2008

Diferentele dintre marketingul clasic si guerrilla marketing

Jay Levinson vorbeste in cartile sale despre diferentele dintre marketingul clasic si guerrilla marketing. Am selectat cateva dintre aceste diferente, care se potrivesc si mediului online. Deocamdata haide sa vedem cum suna ele si apoi vom vedea cum le putem rescrie pentru guerrilla marketing online.

Iata:
INVESTITII
In loc sa investeasca in procesul de marketing, guerrilla marketing solicita investitii in timp, enegrie si imaginatie.

IPOTEZE
In loc sa incerce a ghici ipoteze, luptatorul de guerrilla marketing foloseste psihologia si legile comportamentului uman.

VOLUM
In loc sa se concentreze pe volum si vanzari brute, guerrilla marketing urmareste profitul ca instrument de masura pentru succesul marketingului.

CONTURI/BUGETE GRASE
In loc sa se orienteze spre companii cu conturi bancare grase, guerrilla marketing se concentreaza asupra afacerilor mici.

CLIENTI NOI
In loc sa se concentreze pe castigarea de clienti noi, luptatorul de guerrilla marketing investeste in devotamentul pentru clientii actuali.

MISTERUL MARKETINGULUI
In loc de a intimia proprietarii de afaceri mici (IMM-uri), guerrilla marketing rezolva misterul ce inconjoara intregul proces de marketing, facandu-l accesibil.

COMPETITIE
In locul unei competitii acerbe cu alte afaceri, guerrilla marketing propune colaborare - ajuta-i pe altii si lasa-i pe ceilalti sa te ajute.

VANZARE
In loc de a vinde, creeaza legaturi si relatii.

PUBLICITATE
In loc de publicitate, guerrilla marketing iti propune 200 de arme de marketing diferite, publicitatea fiind doar una dintre ele.

MIX DE COMUNICARE
In locul armelor de marketing singulare, guerrilla marketing demonstreaza cum combinatiile de arme dau cele mai bune rezultate.

TARGETARE
In loc de a lansa mesaje catre gurpuri mari, putin targetate, guerilla marketing tinteste catre grupuri mai mici, cu mesaje adecvate pentru fiecare grup.

CASTIG
In loc de a gandi ce poate castiga o firma, guerrilla marketing intreaba ce poate oferi.

Niciun comentariu: