Cred ca industria de online din Romania este mare consumatoare de resurse. Daca este sa ne uitam la cate proiecte noi se lanzeaza in fiecare si si cate raman in stadiul de proiect "lansat". S-a bifat ... si apoi se inchide.
Cine sunt cei care consuma zi de zi aceste resurse si cum s-ar putea ei coagula, este o idee care ma frământă de mai mult timp. Cum Sibiul are doar 170'000 de locuitori va fi mai usor o analiza a celor care lucreaza in industria de online, pe diversele sale subramuri.
Lucky guess. Imi incerc norocul si spun ca sunt peste 30 de companii, mai mari sau mai mici, care lucreaza in domeniu (sau colateral) si peste 1700 de oameni implicati numai in Sibiu. Adica 1% din populatie. Si atentie, din TOATA populatia, nu din cea activa.
Firesc ca nu este un studiu ca la carte. Dar sa incepem cu companiile.
[update]
Incerc o clasificare a companiilor in:
- web design
- dezvoltare, cei care sunt mai mult in partea de tehnologie, inclusiv cu programare non-web
- proiecte, ponderea cea mai mare este pe proiectul propriu
- business, afacerea in sine are o componenta puternica online
Daca sunt companii care apar altundeva decat acolo unde se considera, cred ca putem remedia.
M-am orientat dupa ce stiam despre ele si dupa descrierea din titlul paginii. Nu trebuie neaparat sa luam de bun ce scrie acolo, dupa principiul cu leopardul. Anyway, ordinea este alfabetica. Diferenta de ce ofera fiecare este enorma. Ideea este sa trecem in revista efortul. Despre rezultate cu alta ocazie.[/update]
[update 2]
Dupa ce am dat o tura scurta pe prietenul Google am gasit si o resursa:
http://www.sibiu.ro/directory/listing.php?cat=79 care mentioneaza 48. Da 48 de companii.
OK, parte din ele nu mai functioneaza, sau cel putin nu le functioneaza siteul. Eu le-am mai triat.
[/update 2]
Web Design
08agency - advertising and branding solutions
4Us Consulting - consultanta management IT
Avantis - web design
Bit Project - web design, preturi mici
Brandstory - branding, digital branding
BWM Mediasoft - boutique de solutii
Blue November Studio - interactive media & development
Creative Blue - web design
Cubus Arts - web design, dezvoltare
Cult Design - web design art
E-Bizz - web design, retelistica
Emotion Design - web design
epWeb - web design
Event Media - web design
e-Wise Solutions - realizare siteuri web basic, medium, profesional
hatline - web design, print
iDesign - design, branding, strategy consulting agency
Info Plus - IT & translations
Intelligent IT Solutions - web design, programming
JustDesign - ok, just design
Kobidesign - probabil reprofilati
Lacedo Com - web design
MB Solutions - CAD, multimedia, web design
Media-Division - graphic design and software development
Media Serv - web design
Multimedia Capital Romania - pepiniera multor firme locale, outsourcing programming, wireless & interactive entertainment
Omega Network - ...
Rifflections - media & design studio
Romsoftweb - web design
Seasonal Weeds
Sens Media - web design
SiWeb - web design
Terra Soft - gazduire
True Art - web design
Visual Concept -web design, programming
Wittmann & Partner
Web Solutions -web design ... solutions
vineri, octombrie 17, 2008
Companii de web design, interactive si web developpement
Publicat de
Ciprian Stăvar
la
7:00 p.m.
Etichete:
interactive,
publicitate online,
web design
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
4 comentarii:
Teoretic la reclama (online sau nu) s-ar putea pricepe toata lumea... da frate facem un site care asa si asa.. si facem asa .... citat din client. Asa ca e simplu sa ii explici unui om ce mult inseamna pt el publicitatea si cat de bine ar fi sa isi faca si el in revista/radioul/blogul/whatever de rahat sau nu care iti apartin si e simplu sa iti faci firma. E mai greu sa faci si bine ce faci (nu spun ca noi facem) si e si mai greu sa ramai mai mult de 2 ani in bransa fara sa dai vina pe gandirea ingusta si pe zgarcenia unor clienti.
Alex
Alex,
Poti da vina pe gandirea ingusta sau pe zgarcenia clientului. Dar ambele se corecteaza prin educatie. Te poti intreba daca nu cumva pierzi depunand efort pentru a educa o piata!? Pentru ca de efortul tau va beneficia si competitia. Dar cineca tot va trebuie sa ridice stacheta.
Salutare,
Oare sunt multe, sunt putine?! Oare chiar e competitie intre ele, sau fiecare s-a furisat pe o nisa de care tine cu dintii sperand ca ceilalti sa nu "intervina"?
Ciprian, ce sanse crezi ca sunt sa ne adunam cu totii (sau o parte) sa vorbim despre noi ...
- sa ne cunoastem (unii ne si stim)
- sa ne prezentam proiecte interesante
- sa vorbim de calitate vs pret, cantitate vs calitate
:)
Toate bune,
Dana
@Dana
Sanse sunt ... De exemplu la geek meet. Apoi, este vorba de initiativa. Cineva... cine oare...se implica?
Trimiteți un comentariu