Veste buna este ca exista bani pentru bloggeri. Exista cerere, exista oferta. Important este ca cele 2 sa se intalneasca.
Fata de articolul precedent, schimbam perspectiva si o luam cu X - advertiser (btw de un comentariu recent). Companiile au inteles de ani buni ca au scapat brandurile din mana. Atata timp cat controlau prin bugete imense aparitiile pe TV, consumatorii nemultumiti sau chiar frustrati nu aveau decat sa depuna o plangere, sau in cazuri exceptionale sa scrie pe blocuri (ziduri) sau sa se lege cu lanturile de poarta fabricii producatoare.
Internetul, incet, incet, a permis nu numai accesul la informatie in mod democratic si universal, dar a permis mai ales accesul la exprimare libera, universala, rapida si aproape gratis (costuri infime de conectare, daca nu cumva navigati/scrieti de la servici/prieteni).
Notiunea de comunitati online nu este specifica web 2.0. Sloganul companiei pentru care lucram inca din 1997 era Connect with your community. O retea de portaluri verticale in jurul natiunilor existente in USA, printre care si Romania. Noi o adaptasem prin Navigheaza catre casa iar vizualul avea o parte de glob cu un steag romanesc infipt in dreptul Romaniei si o timona.
Companiile cauta bloggeri pentru a crea si gestiona comunitatile online. Poate cel mai celebru caz pentru Romania este Bobby Voicu, community manager pentru Yahoo. Am pregatit doua proiecte de blog de companie, de fapt produs: Toni Delaco (branzeturi Delaco) si Cerbul Cornel (bere Ciucas). Ambele sunt inca live, la ora la are scriu aceste randuri si au activitate. Slaba, din pacate.
De ce nu au ajuns aceste bloguri mari succese pe segmentul lor? Pentru ca dincolo de strategie trebuia sa mai fie si un om care sa gestineze comunitatea. Planurile erau mult mai marete, dar nu au mai fost implementate. Este vina advertiserului X ca nu a avut incredere? OK, au fost si chestiuni conjucturale, dar INCREDEREA trebuia castigata de agentie. Trebuia deci un BLOGGER care sa GARANTEZE (nu prin vorbe) ca poate genera si gestiona o COMUNITATE.
Iata deci ca reapar toate elementele discutate in articolul anterior. INCREDEREA, serviciul de blogging pe care in faci tu ca blogger, TRANZACTIA - te platesc pentru a scrie, genera si gestiona o comunitate. Te platesc pentru a genera AUDIENTA si INFLUENTA, dar in ograda lui X, advertiser. Pentru ca X incearca sa recastige pe noi coordonate CONTROLUL.
Dar despre CONTROL, intr-un post viitor. Atentie, nu va suna nimeni maine la tine la usa sa-ti ofere un job de blogger. Poate de luni incolo. Dovedeste insa ca iti pasa si genereaza INCREDERE.
joi, octombrie 16, 2008
Exista bani pentru bloggeri
Publicat de
Ciprian Stăvar
la
11:03 p.m.
Etichete:
blogger,
proiecte online
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
2 comentarii:
Adica ceea ce spui tu este ca mai degraba vor exista bloggeri care fac bani, decat bloguri din care ies bani, corect?
Andrei,
Aproximativ. Intai individul este cel care poate genera bani, in sensul ca fie isi ofera serviciile cuiva care LE solicita, fie identifica o nisa, model de business etc, asa cum ai facut tu cu Bookblog. Mai mult, prin activitatea bloggerului se creeaza ceva, in cazul vostru recenzii, servicii de schimb de carte si mult care pot aparea. Dar in esenta este conturat un model de business.
Trimiteți un comentariu