Iată mai jos o posibilă scrisoare deschisă:
Dragă Raiffeisen Bank Romania,
Dragă Raiffeisen Bank Romania,
Haide să-ți povestesc despre advertising. Și banii pe care îi arunci pe fereastră pentru acest lucru. Tot advertisingul pe care îl faci nu contează pentru mine, pentru că eu, client vechi de altfel, vreau să renunț la a mai folosi serviciile tale. Motivul? Numai când mă gândesc prin ce chinuri am trecut acum 2 ani pentru a-mi reînnoi cardul de credit. Câte telefoane, drumuri la bancă, hârtii și ale minunății...
Cardul fiind emis în București, dumneavoastră, cei de la Raiffeisen aveți pretenția să mă deplasez eu la București să ridic cardul. La solicitarea dacă se poate să fie trimis cardul la Sibiu, mi-ați răspuns foarte frumos: se poate, trebuie să depuneți o cerere scrisă, fiind prezent în persoană, la agenția care a emis cardul. Adică în București.
Și pentru a nu mai lungi povestea. Care tinde să se repete...
Cel care mi-a atras astăzi atenția că îmi expiră cardul a fost Facebook:
Thanks for using Facebook Ads! The credit card you have on file with us is set to expire.
Nu-i așa că e fantastic?
OK. Facebook are un interes pentru care îmi trimite acest mesaj pe e-mail. Dar oare voi, cei de la Raiffeisen nu aveți nici un interes? Oare o să primesc scrisoarea de la voi tot după ce a expirat cardul?
Va trebui să mă rog iarăși de voi să-mi trimiteți cardul la Sibiu? Ce frumos ar fi să mi-l trimiteți acasă. Da, știu, din motive de securitate. Doar că în alte țări este posibil. De fapt eu am primit un card tocmai din Africa de Sud și nu a fost nici o problemă de securitate. Poate doar o chestiune de respect față de client.
Dar nu'i bai. Poate că Facebook sau Google vor face acest lucru. De fapt nici nu o să mai am nevoie de card când își vor lansa ei produsele financiare. Și atunci bye, bye bănci învechite și parșive - asta am citit-o undeva într-un pamflet. Cum de altfel poate fi considerat acest text.
De fapt nici de Raiffeisen nu mai am nevoie. Am alte carduri de credit, debit, gold, Visa, Master Card. Nu stau în serviciile unui singur furnizor.
Deci, dragă Raiffeisen Bank România. Ce ai de gând să faci? Zilele până expiră cardul sunt numărate. Știu că vei pune avocații să verifice ce draq scrie mic în contractul pe care l-am semnat. Undeva cu *. Să vezi ce se întâmplă dacă nu-mi ridic cardul și automat nu o să mai plătesc nici o taxă. Pentru că și eu mă voi uita în contract să văd cum se poate rezilia contractul.
Cu stimă,
Un client poate prea dificil pentru a merita să fie băgat în seamă.
Ciprian Stăvar
[update, Raiffesien răspunde provocării]
3 comentarii:
bine ai mai cuvântat. şi nu se întâmplă doar la ei.
pe undeva am impresia că a fi client e un sacrificiu. că suntem animale la dresaj. numai că nu ni se dă bomboana sau biscuitul la sfârşit.
dar un lucru e cert. nici ei nu vor să schimbe nimic! le convine aşa, oricât de complicat ar fi şi pentru ei, şi oricâţi oameni ar angrena în procesul de "hai să le explicăm că nu se poate cum vor ei, ci se poate doar cum vrem noi
Nu iti dai seama cat de bine te inteleg. Iata ca nu doar la ING se intampla, credeam ca am ales eu prost
http://mixbun.wordpress.com/2010/08/09/ghiseul-romanesc-ing/
@Andrei. E fantastic. Da, criza încă nu este suficient de puternică. Mai ales pentru bănci. Vezi și urmarea cu Raiffeisen
Trimiteți un comentariu