luni, mai 05, 2008

Pianul, marketingul si online-ul romanesc

Dragos Mănac face o analiza a antreprenorului din mediul online romanesc. Eu as dezvolta insa motto-ul cu care isi incepe Dragos articolul: "Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." Cu alte cuvinte, pentru a putea incalca regulile trebuie intai sa le cunosti! Ori tocmai despre acest lucru este vorba in online-ul romanesc. Visam a ajunge foarte repede la rezultate, sarim sau ardem etape datorita vitezei, dar postamentul bazei fundamentale ramane doar un punct pe care isi cauta echilibrul instabil intreg esafodajul.

Va veti intreba ce rol are PIANUL (din titlu) in toata povestea aceasta? Ei bine are. De vreo doua luni (de cand am parasit Bucurestiul pentru Sibiu) m-am apucat sa iau lectii de pian. Printre motive, vreau sa o stimulez pe fata mea de 9 ani, ce ia lectii de vreo 3-4 ani cu acceasi profesoara. Probabil ca imi vor trebui 1-2 ani pana sa o ajung. Si trebuie intai sa ma pun bine la punct cu teoria. Altfel spus, cu REGULILE.

Ce credeti ca-mi spune profesoara de pian (rusoaica de origine)? Invata intai regulile si apoi poti canta si dupa ureche... Ce poate sa insemne sa canti dupa ureche? Ar putea insemna creatie, inovatie. Ar putea insemna ca stapanesti atat de bine domeniul incat poti aduce acel ceva NOU dupa care alegram cu totii in online.

Siteuri NOI, dar care sunt copy+paste. Afaceri NOI, dar care nu au la baza un minim business plan etc. Alergam pana si dupa clienti NOI, cand spuneam in postul anterior ca este mai bine sa vezi cum ii pastrezi pe cei existenti (diferentele dintre marketingul clasic si guerrilla marketing).

Recomandare? Cititi articolul lui Dragos si reflectati.

Niciun comentariu: